Smak & Hållbarhetsgaranti på allt som går att äta - Fri Frakt över 599kr

Frågor & Svar

Här hittar du vanliga frågor och svar.

Men om du inte hittar svar på din fråga eller behöver mer hjälp så hjälper vårt kundservice team dig gärna! 

Kontaktformulär 

 

 

BETALNING & SÄKERHET

MyPetFriend.se erbjuder betalning via Klarna som har flera olika betalalternativ, exempelvis: Kort, Direktbetalning och Avbetalning.

I Kassan väljer du själv hur du vill betala. Läs mer om de olika alternativen här: Klarna – Hur funkar det?

Transaktionen genomförs och beloppet dras från ditt konto i samband med att vi skickar varan från vårt lager.

Dina uppgifter skyddas genom en säker SSL-kryptering och hela transaktionsprocessen skyddas av 3D Secure som är utvecklat av VISA och Mastercard för att skydda kortuppgifter.

Om du inte kan genomföra ett köp med ditt kontokort kan det vara för lite pengar på kortet.

Om det finns pengar på kortet och du fortfarande inte kan genomföra ett köp bör du kontakta din bank.

Om du har kontaktat Klarna redan så kommer de återkopplat till oss. Om du inte har kontaktat Klarna så gör det direkt!  Klarna - Support

Läs även mer om bedrägerier på Klarnas webbplats: Klarna - Köparskydd

WEBBPLATS & BESTÄLLNING

Om du är en myndig person (över 18 år) får du ingå avtal och då får du gärna handla hos oss.

Läs gärna mer här Mypetfriend Köpvillkor

Varans lagerstatus ser du enklast på respektive produktsida. Om varan är slutsåld ser du det tydligt texten "I LAGER INOM KORT" finns på varan.

Även knappen där det normalt sett står "Lägg i kundvagnen" markerar att varan kommer till lager inom kort.

Normalt sett får vi leveranser till lager varje vecka och vårt lagersaldo uppdateras automatiskt. I vissa fall dröjer dock leveranser längre.

Om en specifik vara är slutsåld under en längre tid ber vi dig kontakta vår Kundservice via vårt Kontaktformulär.

Fri frakt till ditt närmaste DB Schenker utlämningsställe får du när du handlar för över 599 kr, oavsett hur mycket du beställer eller var i landet du bor! Naturligtvis så finns det flera olika fraktalternativ om du t.ex. hellre vill få hemleverans.

Handlar du för mindre än 599 kr så kostar leveransen från 79 kr.

Läs gärna mer om våra olika fraktavgifter här: Fraktpolicy.

Idag har Mypetfriend.se endast leverans av beställningar inom Sveriges gränser. 

När du genomfört en beställning från www.mypetfriend.se skickas en orderbekräftelse till den e-post som du har angivit vid din beställning. Det är därför viktigt att det är en korrekt och giltig e-postadress.

När din order har lämnat vårt lager skickas information om leverans spårningsinformation.

Tiden mellan att du har lagt din order tills dess att den börjar behandlas på lager är kort, ibland bara några minuter eftersom vi vill att du ska få leverans så snart som möjligt!

Då vi dessutom hanterar stora mängder ordrar varje dag har vi inte möjlighet att avboka lagda ordrar. Vi hänvisar dig då till att göra en retur när paketet kommit fram i stället.

Skulle något vara oklart med din order är du alltid välkommen att kontakta oss via vårt Kontaktformulär.

Nej, det har vi inte idag.

För att handla på MyPetFriend.se måste du ha aktiverat Kakor (Cookies). Det är troligen därför du inte kan se eller använda varukorgen. Läs mer om hur vi använder Cookies här:  Cookie Policy

Troligen har du inte kommit upp i vårt lägsta beställningsvärde. Kontrollera att du har varor i varukorgen som överstigen lägsta beställningsvärde (199 kr).

Nej, det måste du inte. Du måste dock fylla i obligatoriska uppgifter i samband med beställningen. 

Det är ditt ansvar att dessa är korrekta så att din order kan levereras korrekt till dig.

Vi är anslutna till Bonuscard så det är bara att maila oss när du lagt en order så registrerar och återbetalar dig i efterhand.

Läs mer om medlemskap i Bonuscard här: Bonuscard

LEVERANS

Vi packar och skickar normalt sett din order inom 24 timmar. Normal leveranstid är 3-5 vardagar.

Om något oförutsett har hänt med en, flera eller alla varor i din order kontaktar vi dig via e-post för nytt leveransdatum. Läs gärna mer här Fraktpolicy.

Vi levererar antingen till ditt närmaste ombud/utlämningsställe/postbox eller hem till dig. Våra samarbetspartners för leveransen till dig är DB Schenker eller Postnord. Du bestämmer själv hur och av vem du vill få leveransen!

I Kassan ser du vilka leveransmöjligheter du har. Utifrån de adressuppgifter du fyllt i kommer automatiskt olika leveransalternativ för just din adress att synas. Du väljer själv vilket som passar dig bäst!

När din order har lämnat vårt lager skickas information om leverans samt spårningsinformation så du kan följa ditt paket!

Om du har mottagit en vara som har skadats ber vi dig kontakta vår Kundservice via vårt Kontaktformulär omgående.

Vi behöver ditt ordernummer samt en beskrivning av skadan så tydligt som möjligt. Bifoga även bilder på det skadade godset.

Om du har mottagit en felaktig vara, d.v.s. en vara som du inte har beställt, ber vi dig kontakta vår Kundservice via vårt Kontaktformulär omgående så att vi kan avhjälpa den felaktiga leveransen.

Har du fått information om att varan är skickad och du kan spåra den via spårningsingformation? Då är det enklast att först kontakta distributören, DB Schenker eller Postnord. Du kan alltid kontakta oss med via vårt Kontaktformulär.

Om något oförutsett har hänt med en, flera eller alla varor i din order kontaktar vi dig. Du har då möjlighet att själv välja om du fortfarande vill ha din beställning eller om du vill avbeställa. Om vi inte har kontaktat dig och du inte har fått dina varor inom leveranstiden ber vi dig kontakta vår Kundservice via vårt Kontaktformulär omgående så att vi kan undersöka varför din order inte har levererats.

RETUR & BYTE

Om du ångrar dig har du 15 dagars returrätt från det att du mottagit din vara. För att returnera till oss följ instruktionerna och fyll i vårt Returformulär så får du en QR kod skickad till dig via e-post. Läs mer här: Återbetalningspolicy 

Om något är oklart eller du har funderingar kring retur av en vara så ber vi dig kontakta vår Kundservice via vårt Kontaktformulär omedelbart.

När du använder vårt Returformulär så får du en QR kod skickad via e-post. Kostnaden för retur är 69 kr och denna summan kommer att dras av från det belopp som du får återbetalt när vi har hanterat din retur.

Återbetalningen sker automatiskt via Klarna i samband med att returen hanterats av oss. Detta brukar endast ta några bankdagar med kan dröja upp till 14 dagar.

Läs mer här: Återbetalningspolicy eller på Klarna - Återbetalning

Vi har medvetet valt att inte skicka med dessa med våra ordrar. Vi har ersätt dessa med ett litet flygblad med information.

Vi skickar väldigt många ordrar per år och väldigt få av dessa returneras till oss. Därför anser vi att det är oförsvarbart både miljömässigt och ekonomiskt att skicka med papper som inte används utan ofta hamnar i en papperskorg. Följesedeln är inkluderad i det mail som du får när din beställning skickas från lager. QR kod skickas via e-post när du registrerar att du vill returnera något till oss via vårt Returformulär

Absolut, först och främst hänvisar vi dig till att använda vårt Returformulär.

Om du har problem med att använda formuläret så ber vi dig kontakta vår Kundservice via vårt Kontaktformulär omgående så ska vi försöka lösa det!

Om du vill byta till en annan storlek så står vi står för returfrakten. Kontakta då vår Kundservice via vårt Kontaktformulär inom 15 dagar från det att du mottagit din vara. Vi behöver ditt ordernummer samt specifikation om vilken vara du vill byta och till vilken storlek.

Alla andra byten hanteras som retur och ny order, fyll då i vårt Kontaktformulär så får du en
QR kod skickad via e-post. Kostnaden för retur är då 69 kr.

REKLAMATION

För att kunna hjälpa dig med en reklamation behöver vi mer information från dig.

Kontakta Kundservice via vårt Kontaktformulär omgående. Vi behöver ditt ordernummer samt en beskrivning av problemet så tydligt som möjligt. Bifoga gärna bilder om det förtydligar problemet.

Vi återkommer till dig gällande ditt ärende så fort vi har hunnit bedöma och besluta i ärendet. Oftast inom mindre än 48 timmar men i vissa fall kan ärendet ta längre tid.

Spara din vara tills vi har återkommit, vi kan behöva sända den tillbaka till tillverkaren!

MyPetFriend.se strävar efter att vår webbplats i största möjliga mån ska innehålla korrekt information. Vi reserverar oss dock för att webbplatsen kan innehålla skrivfel och felaktiga priser och vi är inte bundna av priser som du insåg eller borde ha insett var felaktiga.

Har du fått avslag på din reklamation så har vi även bifogat en förklaring till varför. Om du ändå anser att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att skapa ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden som tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. www.arn.se

Vid eventuell tvist följer Mypetfriend.se ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning. Du når den via http://ec.europa.eu/odr

E-POST & NYHETSBREV

Om du inte får någon e-post från Mypetfriend.se i samband med beställning, kundserviceärenden eller liknande kan mejlen ha hamnat i mappen för skräppost. Titta där och markera mejlen med ej Skräppost så ska det fungera bättre nästa gång! 

Du är alltid välkommen att kontakta oss via vårt Kontaktformulär

Vi hjälper dig om du vill att din e-post tas bort från vår lista. Kontakta oss via vårt Kontaktformulär så kommer vår Kundservice att hjälpa dig!

PERSONUPPGIFTER

Kontrollera att du angivit korrekt användarnamn och lösenord. Om du har glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du använda funktionen för glömt lösenord. Då skickar ett nytt lösenord ut till den e-postadress som du angav vid registreringen.

Inga problem, vi hjälper dig om du vill att dina personuppgifter ska raderas. Kontakta oss via vårt Kontaktformulär så kommer vår Kundservice att hjälpa dig!